Arts&Culture

National Enquirer Parent Company Paid $30K for Trump Rumor, Withheld Story

National Enquirer Parent Company Paid $30K for Trump Rumor, Withheld Story

(AMI) gave Dino Sajudin $30,000 to gain rights "in perpetuity" regarding a rumor the ex-doorman had heard.

Dino Sajudin, the former Trump Tower doorman who got paid $30,000 to keep silent over rumors he'd heard about President Donald Trump fathering an out-of-wedlock child with a Trump Organization employee, has now gone on the record. He claimed the tabloid later chose to spike the story because it could not verify Sajudin's account, and released the ex-doorman from his contract - just after the 2016 election.

McDougal, who recently shared details of the alleged affair with CNN, later said she believed Davidson was more concerned about Cohen and Trump's interests than her own.

A few of the Enquirer's front page stories attacking Trump's perceived enemies may be viewed by clicking on this link. The website wrote that the Enquirer spent four weeks reporting the story but ultimately decided it wasn't true.

"When we realized we would be unable to publish ... we released Sajudin from the exclusivity clause that had accompanies his $30,000 payment", he added. The site noted that the AP was among a group of publications that had been investigating the ex-doorman's tip.

The New Yorker couldn't independently determine whether the rumor about Trump's secret child was true, though they did obtain portions of the contract Sajudin signed when he entered into his contract with AMI.

The FBI reportedly sought documents related to that payment earlier this week when agents raided Cohen's office.

"Today I awoke to learn that a confidential agreement that I had with AMI (The National Enquirer) with regard to a story about President Trump was leaked to the press".

More news: Lovely spring weather, but changes on the way — FIRST ALERT FORECAST
More news: France has proof Assad regime used chemical weapons: Macron
More news: My husband is innocent: Unnao rape accused MLA's wife

"Sajudin is one fish that swam away", Howard told RadarOnline, an Enquirer sister publication, on Wednesday. He has said nothing - at least as far as I can find - about the payment to McDougal and the alleged payment to the doorman.

USA president Donald Trump has courted controversies and has nearly become synonymous with the word, thanks to his alleged association with pornstar Stormy Daniels and several women accusing him of sexual assault.

In a statement last summer, the top editor Howard said the company doesn't take editorial direction "from anyone outside AMI", and said Trump has never been an Enquirer source.

The woman at the center of the story "emphatically" denied to the wire service that she had an affair with Trump. "This is all fake", she said.

As we reported, the former Playboy model says the Enquirer paid her $150,000 for the exclusive rights to her story about the alleged affair. Paying upfront was not the Enquirer's usual practice because it would have endangered the source's incentive to co-operate, he said.

The New Yorker and the AP said they were not able to confirm the facts behind the rumor, and that members of the family involved in the story denied it to the two outlets.

For his part, Sajudin confirmed he'd been paid to be the tabloid's anonymous source but insisted he would sue the Enquirer if his name appeared in print. That Pecker and Cohen acted entirely independently, spending their own money to silence allegations that the president has said are untrue.